Fysisk Træning

Kajaksving   Video
•    Lig på ryggen på en bænk med vægtstangen i hænderne med bred fatning. Sving til begge sider uden at miste balancen eller kontrollen med stangen.
•    Træner især muskler omkring skuldrene, overarmene, underarmene og kropsstammen.

Stående møllesving    video
•    Stå oprejst med vægtstangen i let bøjede/strakte arme og sving den kontrolleret fra side til side ved at dreje overkroppen.
•    Træner især muskler omkring kropstammen, skuldrene og overarmene.

Siddende møllesving    video
•    Som stående blot med fikseret underkrop.
•    Træner især muskler omkring kropsstammen (over hoften), skuldrene og overarmene.

Den roterende vægtskive    video
•    Stå oprejst med en vægtskive i hænderne. Sving vægtskiven i cirkler omkring hovedet.
•    Træner især muskler omkring skuldrene og underarmene.

Nakkefleksion    video 1   video 2
•    Lig på ryggen på en bænk med støtte under hovedet (vigtigt!) og en vægtskive på panden. Løft kun hovedet og lad skuldrene blive på bænken.
•    Træner især muskler på forsiden af nakken.

Nakkeekstension    video 1   video 2
•    Lig på maven på en bænk med hovedet hængende uden støtte og en vægtskive bag hovedet. Løft kun hovedet og lad brystkassen blive på bænken.
•    Træner især muskler på bagsiden af nakken.

Grib vægtskiven (to hænder)   video
•    Stå med rank ryg let foroverbøjet med en vægtskive i hænderne. Skift greb via små kast med vægtskiven.
•    Træner især muskler i underarmene.

Grib vægtskiven (en hånd)   video 1    video 2
•    Stå med rank ryg let foroverbøjet med en vægtskive i en hånd. Skift hånd via små kast med vægtskiven.
•    Træner især muskler i underarmene.

Sidelænskast med medicinbold    video
•    Sid med bøjede ben og overkroppen lænet tilbage. En medicinbold kastes fra en makker og gribes. Den føres hurtigt til hver side inden den kastes tilbage til makkeren.
•    Træner især muskler omkring kropsstammen og skuldrene

På knæ med medicinbold    video 1   video 2
•    Lig på knæene, let foroverbøjet og støtte på anklerne. Bøj fremover til skiftevis skiftevis højre og venstre side. Lav armstrækning på medicinbold ved hver landing.
•    Træner især muskler omkring kropstammen, skuldrene og håndleddene.

Isbjørn på glat is   video 1
•    Start på alle fire og lad arme og ben vandre ud. Gå så langt ud som muligt og gå derefter ind til udgangspunktet igen.
•    Træner muskler omkring kropsstammen og skuldrene.

Bjørnekram   video 1    video 2
•    Giv hinanden et stort kram og forsøg at skubben hinanden bagud. Slip ikke grebet før kampen er slut.
•    Træner muskler i benene, kropstammen og armene.

Kampen om krammet    video 1   video 2
•    Det gælder om at få fat under armene på sin makker og forhindre sin modstander i det samme. Søg infighten og arbejd med armene for at komme ind på livet af modstanderen.
•    Træner muskler i benene, kropstammen og armene.

Lukket for kommentarer.