Klubben

Kjellerup og Omegns Motorklub (KOM) er en sportsklub for bilinteresserede. Vi er ca. 80 medlemmer, og kører alt fra Klubrally, Rallysprint, Minirally, DM Rally, Hill Climb, Orienteringsløb til Regularity Rally i det midtjyske.

Vi dyrker sporten både med fart, spænding, dramatik og hård konkurrence til målstregen, men også med sjov hyggelig samvær, godt netværk og udvikling af kørefærdighederne.

I KOM er alle velkomne, også selvom du måske ikke selv udøver motorsport. Klubben bæres udelukkende af frivillige hænder og der er altid plads til flere motorsportsinteresserede, om det er som udøver eller frivillig hjælper til vores arrangementer.

Historien kort

Kjellerup og Omegns Motorklub blev stiftet den 8. oktober 1946, som klub for både motorcykel- og bilentusiaster, der på trods af datids mangel på benzin, havde stor interesse heraf.

Klubben startede officielt med et orienteringsløb den 12. oktober 1946 og efterfølgende år, d. 7. april, med et terrænløb i Hesselskov. (I avisen stod der): Det store løb ved Frederiksdal med 4000 tilskuer trods regn og mudder.

Senere, d. 12. oktober 1947 gik starten på den nye Hingebane, etableret på omtrent 2 måneder ved Hinge Sø (Dengang skulle der ikke så mange høringer til, så etableringen gik hurtigt). Læs her hele historien om netop motorløb ved Hinge Sø.

I tidens løb har KOM mandskaber vundet stribevis af løb og serier, og klubben har arrangeret O-løb, Pålidelighedsløb, M/S Prøver, Rally, Baneløb, Nisseløb, Fåremarked Fårvang Rallysprint, Kongensbro rallysprint og deriblandt en del DM løb, Isbaneløb, Klubaftener, Fester, Bilistprøver, WSK Tysk Venskabsklub m.m.

Vi tør hvor andre tøver, og håber at kunne byde dig velkommen i KOM.

KOM-FarveNY

Bliv medlem

Den aktive motorklub i det midtjyske

Se medlemskaber →