Bliv frivillig

Bliv en del af motorsporten og Kjellerup og Omegns Motorklub (KOM) som frivillig Official.

Selvom du ikke har tænkt dig at bruge penge på et køretøj, er der selvfølgelig også plads til dig i KOM. Vores aktiviteter kræver altid frivillige kræfter, hjælpere og officials. Så skulle det ske at du ikke selv ønsker at køre motorsport, var det måske noget at blive aktiv Official?

Ingen motorsport uden frivillige og ulønnede kræfter. De mange aktive udøvere i bilsporten er altid afhængige af mange frivillige. Der står nemlig op til flere hundrede frivillige mennesker bag ethvert arrangement. Fælles for alle er, at de brænder for motorsporten og oplevelserne heraf. Samtidig kan man modtage helt særlige Official uddannelser inden for et eller flere områder. Det er netop dig som Official der er med til at sikre en sikker og fair afvikling af arrangementerne i DASU unionen.

Det tilbyder klubben:

• Oplevelser helt tæt på motorsporten, hvor du gør en forskel for de aktive sportsudøvere
  • Et socialt motorsportsnetværk, der som du, brænder for sporten.
  • Uddannelse, kurser og seminarer i sikkerhed og afvikling af rally
  • Et stort ansvar
  • Kontingentfritagelse i KOM
  • Et par fester i løbet af året

Du behøver ikke at være medlem af Kjellerup og Omegns Motorklub for at være Official, men hvis du vil være med som en af de ledende officials (Løbsleder, Prøvechef, Officialkontakt, Pressekontakt, Sikkerhedschef, Tidtager, Starter, Teknisk kontrolassistent eller Teknisk kontrolchef) er det nødvendigt, at du er medlem af Kjellerup Motorklub, som netop betaler dit kursus.

Hvis det allerede lyder som noget, er du velkommen til at ringe til vores formand eller de øvrige fra bestyrelsen.

Arbejdet som Official

Siger du ja til at blive motorsports Official – siger du ja til at være helt tæt på dansk motorsport og ja til nogle spændende oplevelser, som er forbeholdt de få. Hvorfor? – fordi det er spændende og giver et helt unikt netværk. Motorsporten er en lille sport, og du mærker derfor hurtigt det unikke sammenhold på tværs af både kører, Officials, klubber og arrangører. Er det lønnet at være Official? Nej desværre ikke, men klubben søger for forplejning og entré til alle hjælpere på dagen.

Hvordan er sikkerheden?

Som Official er du altid sikret mest muligt ved en hensigtsmæssig placering under arrangementerne. Uheld sker heldigvis uhyre sjældent, men skulle det alligevel ske, er du dækket af den forsikring Dansk Automobil Sports Union, igennem unionens medlemskab af Dansk Idrætsforbund. Forsikringen svarer til almindelig arbejdsskadeforsikring.

Hvad forpligter du dig til?

Klubben regner med dig til alle de løb du har givet tilsagn om at hjælpe ved, men naturligvis forventer vi ikke, at du stiller op, hvis du skal holde bryllup eller ligger med 40 i feber. At være frivillig er værdsat i Kjellerup og Omegns Motorklub, klubben er drevet af frivillige hænder og derfor hører vi meget gerne fra dig hvis du ønsker at hjælpe med det mindste.

Ring eller skriv til én fra vores bestyrelse i dag. Vi værdsætter alt hjælp og vil glædeligt hjælpe dig ind i klubben og helt tæt på motorsporten.

Bliv frivillig Official

Ansvar og oplevelser helt tæt på motorsporten

Kontakt bestyrelsen →